Uniwersyteckie Centrum Kliniczne liderem zaufania pacjentów

5.07.2024

Uniwersyteckie Centrum Kliniczne, szpital kliniczny GUMed zostało nagrodzone w I edycji konkursu Lider Zaufania Pacjentów. Najwyższą liczbę punktów spośród wszystkich certyfikowanych w konkursie placówek i wyróżnienie nadzwyczajne UCK otrzymało za najlepszą obsługę pacjenta. Lider Zaufania Pacjentów to pierwszy w Polsce program jakości, w którym uczestnicy badani są metodą tajemniczego klienta.

Gala finałowa odbyła się 28 czerwca 2024 r. w Warszawie. Wzięli w niej udział reprezentanci placówek medycznych, które pozytywnie przeszły usługę certyfikacji. Za najwyższą liczbę punktów spośród wszystkich certyfikowanych w konkursie placówek UCK zdobyło wyróżnienie nadzwyczajne Złoty Laur w Obsłudze Pacjenta. Poza tym otrzymało wyróżnienie ekspertów w kategorii Jakość. Nagrody odebrały: prof. Edyta Szurowska, prorektor ds. klinicznych GUMed, Anna Lignowska, zastępca dyrektora naczelnego UCK ds. pielęgniarstwa oraz Joanna Fajks, kierownik Działu Koordynacji Obsługi Pacjenta.


DSC07889.jpg

Lider Zaufania Pacjentów to pierwszy w Polsce program jakości, w którym uczestnicy badani są metodą tajemniczego klienta. Członkowie Jury realizowali usługę certyfikacji anonimowo – np. odwiedzając placówki, telefonując do nich albo pisząc e-maile. Jurorzy ocenili również m.in. dostępność dla pacjenta niezbędnych informacji o ofercie placówki medycznej, a także treść i jakość strony internetowej każdego uczestnika konkursu.

Do programu Lider Zaufania Pacjentów mogły zgłaszać się placówki reprezentujące szeroko rozumiany sektor ochrony zdrowia, takie jak szpitale, przychodnie, indywidualne praktyki lekarskie, laboratoria analityczne, apteki, sanatoria i inne. Ideą programu, zgodnie z jego regulaminem, było certyfikowanie znakiem jakości Lider Zaufania Pacjentów tych placówek, które cechują się odpowiednio wysoką jakością obsługi pacjenta i profesjonalizmem w budowaniu relacji na rynku ochrony zdrowia, np. poprzez nowoczesną komunikację marketingową.


IMG_9395.jpg

Podstawowym celem programu jest wspieranie polskiego sektora ochrony zdrowia oraz promowanie rozwoju placówek medycznych poprzez identyfikowanie podmiotów dbających o wysoką kulturę obsługi pacjenta i najwyższe standardy komunikacji społecznej.

fot. materiały prasowe UCK