#oddajserce z Dawcą.pl

#oddajserce z Dawcą.pl

26.01.2015

Dawcapl_oddajserce1.jpg
Dawcapl_oddajserce2.jpg

Kampania Dawca.pl rozpoczęła trzytygodniową akcję promującą ideę dawstwa narządów. 25 stycznia br. na Dworcu Centralnym w Warszawie członkowie Kampanii zachęcali do zrobienia sobie zdjęć w fotobudce z narządami (serce, płuca, nerka, wątroba), umieszczeniu ich oznaczonych hashtagiem #oddajserce w mediach społecznościowych.

- Poprzez nietypową kampanię chcemy zachęcić użytkowników aplikacji Twitter oraz Instagram do przekazania wirtualnego serca, jednocześnie zwracając uwagę na problematykę dawstwa narządów – tłumaczy Paweł Klikowicz, rzecznik Dawca.pl.

Zrobienie zdjęcia w odpowiedniej pozie – z wyciągniętą ręką i opublikowanie w aplikacji Instagram, wskazuje na przekazanie serca drugiej osobie. Dodatkowo aplikacja internetowa na www.dawca.pl/oddajserce będzie automatycznie zaciągała zdjęcia opatrzone hasztagiem #oddajserce w celu stworzenie wirtualnego serca, w którym będzie można odnaleźć swoje zdjęcia i je udostępniać.

Najbliższe imprezy odbędą się na Dworcu Głównym w Krakowie (7 lutego) i na Dworcu Głównym we Wrocławiu (14 lutego).

Dawca.pl jest kampanią promującą świadome dawstwo narządów, szpiku oraz krwi. Jej głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy polskiego społeczeństwa na temat procedur przeszczepiania tkanek, komórek i narządów, a w efekcie wzrostu powszechnej akceptacji dla tych procedur. Jest prowadzona przez grupę studentów z Gdańska na zasadach wolontariatu. Na stronie www.dawca.pl można wyrobić oświadczenie woli, które jest testamentem osoby chcącej oddać pośmiertnie narządy.