26.03.2012
READY, STUDY, GO! Poland – tak brzmi nowe hasło promujące polskie uczelnie na narodowym stoisku podczas sześciu prestiżowych międzynarodowych imprez targowych organizowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. 22 marca Barbara Kudrycka, minister nauki i szkolnictwa wyższego spotkała się z przedstawicielami polskich uczelni wyższych. Zachęcała do szerokiego włączenia się w tę kampanię oraz budowanie własnych, innowacyjnych strategii komunikacyjnych.
W spotkaniu, które było poświęcone budowaniu spójnego systemu promowania polskich uczelni oraz innowacyjnych projektów badawczych za granicą wzięło udział ponad stu rzeczników prasowych, przedstawicieli uczelnianych biur promocji oraz biur współpracy międzynarodowej. GUMed reprezentowała Ewa Kiszka, kierownik Działu Współpracy z Zagranicą i Programów Międzynarodowych.
Minister podkreślała, że jednym z priorytetów Ministerstwa jest troska o jak najwyższy poziom internacjonalizacji polskich uczelni. Podkreśliła, że należy podjąć intensywne działania na rzecz budowania silnej międzynarodowej pozycji polskich uczelni oraz nauki. – Musimy wykreować i wypromować rozpoznawalną i dobrze kojarzoną polską naukową markę. To wymaga wysiłków merytorycznych, coraz lepszej oferty studiów w językach obcych czy nowatorskich, wyprzedzających konkurencję projektów badawczych – podkreślała minister Kudrycka.